Звяжыцеся з намі

Статыстыка па безнаяўным плацяжам у Беларусі ад MasterCard

11.01.2020 · Час прачытання 4 хвіліны

MasterCard - тэхналагічная кампанія, якая працуе ў глабальнай індустрыі з спажыўцамі, інстытуцыянальнымі арганізацыямі, урадавымі і фінансавымі структурамі. У сваёй дзейнасці кампанія праводзіць шэраг даследаванняў. Так, у 2019 MasterСard ўпершыню правяла даследаванне MasterIndex ў Беларусі. MasterIndex – даследаванне MasterСard у розных краінах, выкарыстоўваецца для вывучэння распаўсюджанасці безнаяўных разлікаў, выкарыстання банкаўскіх карт і пакупніцкіх звычак трымальнікаў. Паводле даных даследавання, банкаўскія карты 95 адсоткаў жыхароў Беларусі маюць распаўсюджванне новых аплатных тэхналогій. Беларусы таксама натхняюцца тэхналогіямі біяметрыі і актыўна пераходзяць ад наяўнага да безнаяўнага разліку.

Таксама па выніках даследавання стала вядома, што больш за ўсё банкаўскіх карт у Мінскай, Віцебскай і Гродзенскай абласцях – амаль 100 адсоткаў. У Брэсцкай вобласці – 96 адсоткаў, у Гомельскай – 94 адсоткаў, у Магілёўскай – 83 адсоткаў. У сярэднім, на кожнага жыхара ва ўзросце 25-45 гадоў прыпадае па 1,5 карткі. Практычна ва ўсіх яны зарплатныя – 94 адсоткаў. Крэдытныя карты ёсць у 19 адсоткаў. Прыкладна палова апытаных плаціць і наяўнымі, і картай. Толькі наяўным разлікам аддаюць перавагу 19 адсоткаў, выключна картамі аддаюць перавагу каля 30 адсоткаў. Ні разу не спрабавалі плаціць картамі толькі 12 адсоткаў карыстальнікаў. І толькі 2 адсотка выкарыстоўваць картку выключна для зняцця наяўных у банкамаце.

Большасць апытаных не гатовы да адмовы ад наяўных. 83 адсоткаў упэўненыя, што ўсё ж не гатовыя пазбавіцца ад наяўных грошай канчаткова.

Часцей за ўсё беларусы аплочваюць картай у гіпермаркетах і аптэках, крамах (оптыкі, адзення, абутку, а таксама супермаркетах побач з домам). Мужчыны часцей разлічваюцца па безнаяўным за паслугі на аўтазаправачных станцыях, падаткі і зборы. Жанчыны – за пакупкі ў аптэцы, крамах оптыкі, адзення, абутку, парфумерыі і касметыкі. Запатрабаваная і аплата ў інтэрнэт-крамах, анлайн-шопінг. У асноўным гэта таксама купля адзення і абутку, парфумерыі і касметыкі для жанчын, аўтамабільных аксесуараў для мужчын. Старонка інтэрнэт-крамы без прыёму плацяжу анлайн сёння ўжо не магчыма. Як прымаць аплату ў інтэрнэт-краме, сэрвіс Хуткi Грош™ падрабязна распавядае на сваім сайце.

Для 60 адсоткаў насельніцтва картамі зручней аплачваць пакупкі на суму ад 15 рублёў. Нават за самыя дробныя з іх разлічваюцца безнаяўным спосабам каля 30 адсоткаў. Ужо 7 адсоткаў плацяць толькі картай і за пакупкі даражэй 100 рублёў.

Грашовыя пераводы – распаўсюджанная безнаяўная аперацыя. Часцей за ўсё з карты на карту пераводзяць сваякам і сябрам (70 адсоткаў) ці ж паміж уласнымі рахункамі (42 адсоткаў). Пры гэтым большасць пераводаў з карты на карту аформлена праз спецыяльны дадатак для смартфона (69 адсоткаў). Вэб-сайтам карыстаюцца каля 21 адсоткаў, банкаматы для такіх аперацый практычна не запатрабаваныя.

Бонусы ў беларусаў не ў прыярытэце. Сярод тых, хто іх атрымлівае, галоўнымі катэгорыямі кэшбэк, пэўнымі крамамі і адсоткамі на рахунак. Карыстальнікі не сталі б рэагаваць занадта рэзка – ад яго паслуг адмовіліся толькі 12 адсоткаў.

Найбольш вядомыя віды бескантактавых плацяжоў – мабільны тэлефон і банкаўская карта. Людзі адкрыты і для ўвядзення тэхналогій аплаты “разумнымі прыладамі” – 77 адсодкаў тых, хто ведае пра бескантактавыя плацяжы.