Звяжыцеся з намі

Конкурс “Еўразійскія лічбавыя платформы”: як прыняць удзел

11.03.2020 · Час прачытання 5 хвілін

Для любога бізнэсу важна своечасова пра сябе заявіць. Адзін са спосабаў – гэта прыняць удзел у профільных мерапрыемствах, выставах і конкурсах. Па-першае, гэта добры шлях выбудоўвання свайго брэнда, па-другое, вы можаце знайсці фінансаванне, па-трэцяе, прыцягнуць новых партнёраў і падрадчыкаў. Мы атрымліваем, калі знаходзім водгук аўдыторыі.

Мы жадаем падзяліцца з вамі нашым уласным вопытам удзелу ў адным з конкурсаў. Размова пойдзе пра міжнародны конкурс інавацыйных праектаў “Еўразійскія лічбавыя платформы”.

Трохі пра конкурс: ён з’яўляецца міждзяржаўным праектам, які Еўразійская эканамічная камісія ўпершыню ажыццявіла ў 2018 годзе, таксама рэалізавала у 2019 годзе і мае намер правесці ў 2020 годзе.

У 2019 года ў конкурсе ўдзельнічала каля 200 інавацыйных праектаў з усіх пяці дзяржаў Саюза, якія прапануюць рэалізацыю лічбавага парадку ў трох галінах: прамысловасці, сельскай гаспадарцы і гандлі. Да фіналу конкурсу дайшлі 15 праектаў. Пераможцамі сталі 5 з іх, у тым ліку наша каманда.

Конкурс накіраваны на пошук кампаній і праектаў у дзяржавах – членах Еўразійскага эканамічнага саюза, здольных ўнесці ўклад у рэалізацыю лічбавага парадку. Арганізатары кажуць, што конкурс стане пастаянна дзеючай міжнароднай пляцоўкай для экспертызы і абмену практычным вопытам у сферы лічбавай трансфармацыі эканомікі дзяржаў-членаў. Перад конкурсам стаіць мэта паскараць працэсы і кааператыўныя сувязі, каб фармаваць еўразійскую экасістэму ў большасці сектараў эканомікі.

Калі вы ўжо жадаеце прадставіць свой праект патэнцыйным інвестарам (акселератарам, венчурным фондам і прадстаўнікам дзяржустаноў) і стаць уладальнікам грашовых прызоў, то вам неабходна:

  • сачыць за тэрмінамі правядзення адбору ў сваёй краіне і запоўніць заяўку на сайце ЕАЭС,
  • падрыхтаваць прэзентацыю свайго праекта для паўфіналу,
  • прэзентаваць свой праект у рамках дзелавой праграмы штогадовага форуму “Еўразійская тыдзень” пры праходжанні ў фінал.

Перад перспектыўнымі праектамі адкрываецца магчымасць атрымаць льготныя ўмовы ўдзелу ў акселерацыённых праграмах ад партнёраў конкурсу, а таксама міждзяржаўную і дзяржаўную падтрымку або інвестыцыі ад лідзіруючых лічбавых карпарацый. Атрымліваецца, што акрамя фінансавання вы прыцягваеце ўвагу дзелавой супольнасці Еўразіі ў рамках мерапрыемстваў форуму “Еўразійская тыдзень”, маеце зносіны са стэйкхолдэрамі і магчымымі партнёрамі, атрымліваеце зарад энергіі ад экспертных каментароў і новых ідэй па развіцці.

Для любога бізнэсу такая магутная заява пра сябе падобна шокавай тэрапіі, якая перазараджае ўсю каманду, – лічыць каманда праекта “Універсальны плацежны агрэгатар для анлайн-гандлю ЕАЭС”. Каманда Хуткi Грош™ прадставіла праект 25 верасня ў сталіцы Кыргызскай Рэспублікі, горадзе Бішкеку. У фінале конкурсу наш праект атрымаў прыз сімпатый Еўразійскай эканамічнай камісіі.

Мы запыталіся ў каманды, што трэба зрабіць, каб заявіць пра сябе на такім высокім узроўні і атрымаць сімпатыі ЕЭК. Вось што яны прапанавалі выкарыстоўваць: “Раім навучыцца казаць пра свой праект у адным сказе. Скажыце хто вы, якую праблему вырашаеце і ў чым ваша каштоўнасць. Трансляваць пасыл трэба вельмі выразна і даходліва, бо на мерапрыемстве вы можаце сустрэць інвестара нават у ліфце”.

У свеце для прасоўвання свайго праекта даўно выкарыстоўваецца тэхніка elevator pitch (“прэзентацыя для ліфта”). Гэта фармат прэзентацыі або выступу ва ўмовах абмежаванага часу, звычайна адной хвіліны – (час руху ліфта ў вышынным будынку). Асаблівасць прэзентацыі ў ліфце заключаецца ў тым, што на працягу адной хвіліны, прадпрымальнік павінен растлумачыць сутнасць сваёй бізнес ідэі і яе прывабнасць для інвестара.

Раім ў структуры прэзентацыі выкарыстоўваць наступныя пункты:

  • У пачатку пажадана, максімальна прыцягнуць увагу слухача, прымусіць яго думаць, над чым вы кажаце. Напрыклад, можна прывесці нейкі нечаканы выклікаючы эмоцыі факт і які ў далейшай прамове будзе падкрэсліваць важнасць вашага праекта для інвестара.
  • У асноўнай частцы прэзентацыі важна сказаць, чым выгодна адрозніваецца ваш праект ад усяго астатняга, чым ён прывабны інвестару.
  • У канцы, зрабіце невялікую, шчодрую прапанову для інвестара. Аднак важна не перахваліць сябе, а наадварот сказаць, пра важнасць ролі менавіта гэтага інвестара для вас і папрасіць дапамагчы вам. Інвестар павінен адчуць сваю сілу і неабходнасць для вас, пасля таго, як зразумее выгаднасць вашага праекта.

Таксама каманда Хуткi Грош™ рэкамендуе: “Заўсёды выконвайце абяцанні, якія вы далі перад журы, інвестарам або патэнцыйным пакупніком. Калі вам зрабілі заўвагу пры прэзентацыі, і вы паабяцалі выправіцца, то да наступнага выступу гэта павінна быць зроблена. Расказвайце аўдыторыі пра тое, з чаго вы пачыналі, якіх вынікаў дасягнулі, а таксама заручыціся падтрымкай рэкамендавальнікаў (“паслоў брэнда”), якія пацвердзяць дасягненні і абвергнут чуткі пра вас”.

Яшчэ адна важная парада, якой можна падсумаваць, такая: “Апроч прамых сустрэч з рынкам і публікацый у СМІ заўсёды адгукаўцесь на новыя для сябе прапановы. Калі вас запрашаюць на мерапрыемства ў першы раз і вам яно цікава, абавязкова ўдзельнічайце. Калі ўсё прайшло добра, то пры паўторным запрашэнні будзьце спікерам”.

Каманда сэрвісу Хуткi Грош™ жадае вам поспехаў, і будзе далей дзяліцца сваім вопытам!