Як прадаваць у інтэрнэце: урокі пандэміі для e-commerce
Як прадаваць у інтэрнэт? Як павялічыць продаж праз сайт? Гэтыя пытанні цяпер задаюць многія бізнэсы.
Электронная камерцыя – тая сфера, якая сёння знаёмая кожнаму: ад пакупніка, які выконвае функцыю электроннай куплі, які прадае анлайн, да бізнес-аналітыкі, які звязвае эканамічныя электронныя транзакцыі з імкліва ўдасканальваючыміся бізнес-працэсамі і лічбавым ростам.
Доступ да электроннай камерцыі можа атрымаць кожны. У бягучых умовах такое становішча рэчаў дазваляе пераадолець цяжкасці арганізацыі жыццядзейнасці. Атрымліваецца, мы атрымліваем магчымасць прадаваць у інтэрнэт без бар’ераў, як на ўнутраным, так і на знешнім рынку, атрымліваючы працоўнае месца, зніжаныя выдаткі і эканомячы час.
Па дадзеных We Are Social і Hootsuite (крэатыўнае агенцтва, якое супрацоўнічае з Google, і платформа для кіравання сацыяльнымі сеткамі і SMM-прасоўваннем адпаведна) за 2020 год, 77 адсодкаў карыстальнікаў інтэрнэту ва ўзросце ад 16 да 64 гадоў робяць пакупкі анлайн штомесяц. Прадукты харчавання і сродкі гігіены сталі самой хуткарослай катэгорыяй электроннай камерцыі ў 2020 годзе. Агульнасусветныя даходы ў катэгорыі перавысілі 400 мільярдаў даляраў ЗША, што больш чым на 40 адсодкаў вышэй, чым у папярэднім годзе. Аднак, як паведамляе Statista (кампанія, якая спецыялізуецца на рынкавых і спажывецкіх дадзеных), у 2020 годзе самая вялікая доля даходаў ад анлайн-гандлю ў B2C ў свеце прыйшла на катэгорыю “Мода і прыгажосць” і склала больш за 665 мільярдаў даляраў ЗША.
А што ў Беларусі?
Продаж ў беларускіх інтэрнэт-крамах пабілі 4-гадовы рэкорд і выраслі на 40 адсодкаў! За 2020 год карыстальнікі выдаткавалі 2,3 мільярда рублёў на пакупкі ў інтэрнэце. Па дадзеных маркетплейса Deal.by, за 11 месяцаў 2020 года пакупнікі зрабілі ў беларускіх інтэрнэт-крамах, размешчаных на Deal.by, заказаў на 935 тыс. рублёў, што на 30 адсодкаў больш, чым у мінулым годзе. Узрасла цікавасць і да пакупак са смартфона і 60 адсодкаў анлайн-заказаў было выканана праз смартфон. Больш за ўсё ў анлайне вырас попыт на медыцынскія тавары і прадукты харчавання. Таксама беларусы сталі часцей плаціць дыстанцыйна: у 2020 годзе 27 адсодкаў заказаў было аплачана анлайн. У якасці спосабу дастаўкі пакупнікі сталі часцей выбіраць паслугі кур’ера або пошты: у 2020 годзе кур’еры даставілі 52 адсодкаў заказаў, а пошта – 33 адсодкаў.
За час пандэміі людзі развілі і замацавалі новыя звычкі, звязаныя з анлайн-пакупкамі. Задача прадаўцоў – навучыцца прадаваць у інтэрнэце, выкарыстоўваючы сучасныя трэнды, каб не прапусціць магчымасць свайго правільнага пазіцыянавання на рынку электроннай камерцыі.
Якія трэнды неабходна ўзяць на ўзбраенне?
1. Амніканальнасць – выкарыстанне некалькіх каналаў продажаў у адзінай сістэме. Ужо каля 80 адсодкаў пакупнікоў карыстаюцца адразу сістэмамі для ажыццяўлення пакупак. У гэтай сувязі прадаўцам варта надаваць больш увагі шматканальнаму прасоўванні тавараў і паслуг. Акрамя таго, гэта выдатны спосаб аналізу: у які час схільныя знаёміцца з прапановамі і пераходзіць да куплі. Па некаторых дадзеных, пакупнікі, якія выкарыстоўваюць больш за чатыры каналаў, марнуюць у краме больш сродкаў. Да каналу продажаў: сайт і абавязкова яго мабільная версія, дадатак, электронная пошта, сацсець, мессенджэры, SMS, тэлефонныя званкі і ўсе тыя каналы, дзе магчымая камунікацыя з пакупніком.
2. Продаж праз сацыяльныя сеткі. Сацсеці для бізнесу ўжо даўно сталі большым чым проста рэкламная пляцоўка. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, УКантакце і іншыя ўкаранілі магчымасць выкарыстоўваць каталогі тавараў, чым значна павялічылі продаж анлайн. Сацыяльныя сеткі праводзяць вольны час.
3. Выхад на міжнародны рынак. Цікавы факт – пакупнікі ўсё часцей шукаюць тавары ў інтэрнэце за межамі сваёй краіны, што тлумачыцца працэсамі глабалізацыі. Плюс, па дадзеных нашага Сэрвісу, людзі, якія пераехалі ў іншыя краіны, купляюць тавары і паслугі для сваіх блізкіх на радзіме.
4. Мабільнасць. Расце выкарыстанне мабільных прылад у электроннай камерцыі з жаданнем транзакцый пакупнікоў без неабходнасці выкарыстання кампутара. Яны жадаюць, каб была магчымасць зрабіць куплю ў іх пад рукой. Гэта азначае, што вашаму бізнесу варта задумацца аб аптымізацыі мабільнай версіі сайта і запусціць ўласны дадатак.
5. Зручныя спосабы анлайн плацяжоў. 70 адсодкаў людзей чакаюць, што да 2030 года анлайн плацяжы перасягнуць наяўныя. Якія спосабы анлайн або дыстанцыйнай аплаты сёння распаўсюджаны? Па-першае, гэта плацяжы праз АРІП, другая сістэма аплаты на сайце – інтэрнэт-эквайрынг, па-трэцяе, аплата з дапамогай qr-кода. Усе спосабы здзяйснення плацяжоў і іх мадыфікацыі (з электроннага ліста, па кнопцы на сайце, па аплатнай спасылцы і г.д.) дапаможа падключыць наш сэрвіс Хуткi Грош™.
Самы час для апгрэйду вашага статусу ў электроннай камерцыі – цяпер, бо трэнды ўжо вядомыя, а ўвасобіць іх у жыццё можна, аформіўшы ў нас!