Звяжыцеся з намі

Шпаргалка для бухгалтара: 5 важных аспектаў пры плацяжах праз АРІП

10.07.2021 · Час прачытання 6 хвілін

У гэтым матэрыяле мы разгледзім найбольш часта сустракаемыя пытанні па арганізацыі бухгалтарскага ўліку, якія нам задавалі кліенты. Усім вядома, што бухгалтэрыя не трывае памылак, таму мы аб’ядналі масіў пытанняў у пяць выдатных парадаў, якія дапамогуць вам якасна арганізаваць сваю працу. Такім чынам, пачнем!

1.  Камісія АРІП спаганяе ў момант здзяйснення кожнага асобнага плацяжу. Банкаўскай выпіскі для яе ўліку недастаткова – правільным будзе весці ўлік па рэестрам плацяжоў.

Што мы маем на ўвазе? Ня верным будзе сума камісіі ад сумы па аплатным ордэры, якую вы бачыце ў банкаўскай выпіскі. У адным плацежным або мемарыяльным ордэры можа быць адразу некалькі плацяжоў.

Прыклад, у выпісцы мы бачым наступную інфармацыю: КОЛ-ЦЬ АПЕРАЦЫЙ 3 НА СУМУ Х РУБЛЁЎ, УТРЫМАННАЯ КАМІСІЯ Y РУБЛЁЎ. Расшыфроўваем: здзейснена 3 аперацыі, агульная сума якіх роўная Х, а ўтрымана камісія роўная Y. Y ≠ % камісіі ад Х, так як адсотак камісіі быў узяты асобна з кожнага з 3 плацяжоў. Атрымліваецца, што Y роўны суме % (адсоткаў) камісій ад кожнай з трох сум, якія ўваходзяць у Х.

Каб разумець з чаго складаецца сума камісіі па аплатным ордэры, неабходна звярнуцца да рэестру плацяжоў, дзе распісаны камісіі з кожнага плацяжу, уключанага ў мемарыяльны ордэр.

Улічым таксама такі нюанс: грашовыя сродкі на рахунак арганізацыі, прадпрымальніка паступаюць ужо за вылікам ўзнагароджання за выкарыстанне АІС “Разлік”, пры гэтым сума ўзнагароджання не памяншае выручку арганізацыі, а з’яўляецца яе выдаткамі па бягучай дзейнасці і ўключаецца ў затраты, якія фармуюць кіраўнічыя выдаткі (пункт 7, 8, 10 Інструкцыі N 102).

2. Рэестр плацяжоў – гатовая справаздачнасць па плацяжах праз АРІП, якую можна запытаць за любы перыяд.

Рэестр плацяжоў, пра які было сказана раней, гэта ўнікальная справаздача па плацяжах праз АРІП, які вы можаце наладзіць пад сябе:

  • атрымліваць рэестр бясплатна можна адразу на некалькі адрасоў электроннай пошты, што дазваляе зрабіць наладу рассылання для неабходнага ліку супрацоўнікаў;

     

  • вы атрымліваеце рэестры кожны дзень па звераннымі з банкам аперацыям (гэта значыць пры наяўнасці плацяжоў праз АРІП рэестр прыходзіць, а пры іх адсутнасці – нет) і за кожны адпрацаваны месяц, аднак запытаць рэестр за любы перыяд, неабходны вам, можна цалкам бясплатна і з любой частатой.

Запыт фармуецца праз электронную пошту: на адрас электроннай пошты SUPPORT@HUTKIGROSH.BY неабходна адправіць электронны ліст, у тэме якога ўказаць назву юр. асоб або ІП, а ў целе ліста пазначыць перыяд, за які патрабуецца сфармаваць рэестр. Фарміраванне рэестра бясплатна і магчыма за любы перыяд і з любой частатой запытаў ад вас. Фарміраванне рэестраў можа быць арганізавана ў любым дыяпазоне дат, па дэкадам, тыдням, месяцам, кварталам, паўгоддзям, гадам і г.д.

3. Суму дэбіторскай запазычанасці па плацяжах праз АРІП можна адсачыць праз асабісты кабінет.

Рэестры даюць поўную інфармацыю аб учыненых плацяжах (маецца на ўвазе аплата праз АРІП). Што ж рабіць пры неабходнасці ўключыць у справаздачу дэбіторскую запазычанасць? Тут на дапамогу прыходзіць асабісты кабінет. У асабістым кабінеце маецца зводная аналітычная інфармацыя, якая дае ўяўленне бухгалтару пра суму па рахунках, якія чакаюць аплату і пратэрмінаваным. Такім чынам, калі тэрмін аплаты па дамове устаноўлены пасля адгрузкі або прадугледжаная праца ў растэрміноўку плацяжу, то выкарыстанне аналітычнай інфармацыі скарачае падрыхтоўку любых відаў справаздачнасці.

Адзначым, што доступ да асабістага кабінета прадастаўляецца бясплатна, колькасць кабінетаў не абмежавана.

4. Зварот АРІП-плацяжоў ажыццяўляецца 3 спосабамі: вяртанне з касы, паштовы перавод або пералiчэнне па рэквізітах банка пакупніка.

Ва ўсіх выпадках патрабуецца заява на вяртанне грашовых сродкаў ад пакупніка. Пасля атрымання такога вы агаворваеце зручны для вас і пакупніка варыянт вяртання.

Што тычыцца выплаты з касы, то варыянт з наяўнасцю ў ёй грашовых сродкаў зразумелы. А што рабіць, калі яны інкасаванны? Неабходна звярнуцца ў абслуговы банк і запоўніць ў ім заяву на зняцце. У заяве ўказваецца прычына, да яго прыкладваецца дакумент-падстава зняцця наяўных грашовых сродкаў з разліковага рахунку ў касу арганізацыі для ажыццяўлення выплаты вяртання пакупніку. Пасля зняцця неабходна вырабіць прыняцці грашовых сродкаў у касу. І толькі пасля пералічаных дзеянняў па расходным ордэры вырабляецца выплата.

Улічваючы адсутнасць грашовых сродкаў у касе, вы можаце дамовіцца аб вяртанні на картку пакупніка. Для гэтага ён павінен даведацца ў абслуговым яго банку пра магчымасць вырабляць знешнія безнаяўныя залічэнні на бягучы рахунак, да якога выдадзеная картка пакупніка. Пры станоўчым адказе банка пакупніку застанецца паведаміць вам: найменне банка, транзітны рахунак, УНП і код банка, а таксама кошт, да якога выпушчаная яго картка, і дадзеныя пашпарта (Прозвішча, Імя, Імя па бацьку, нумар пашпарта, месца і дату выдачы пашпарта). Вы, маючы дадзеную інфармацыю, праз свой банк зможаце вырабіць безнаяўны плацёж на бягучы рахунак, да якога выдадзеная картка (магчыма зняцце камісіі за залічэнне згодна тарыфах банка, які выпусціў карту).

У кожным выпадку да вяртання ідзе сума АРІП плацяжу да выліку камісіі, так як сума ўзнагароджання не памяншае выручку арганізацыі, а з’яўляецца яе выдаткамі па бягучай дзейнасці і ўключаецца ў затраты.

5. Арганізаваць інтэграцыю інфармацыі пра плацяжы праз АРІП можна з любой праграмай ўліку і бухгалтэрыі.

Інтэграцыя з вашай бухгалтэрыяй анлайн магчымая пры выкарыстанні рашэнняў ад 1С, МАПСОФТ, Assistant.by. Для гэтых праграм ужо распрацаваны інтэграцыйныя механізмы і для іх ўкаранення вам неабходна толькі паведаміць нам пра сваё жаданне падключыць інтэграцыю. Пасля чаго вам будуць прадастаўлены ўсе неабходныя дадзеныя для інтэграцыі.

Любая іншая праграма ўліку і бухгалтэрыі таксама можа быць інтэграваная з сэрвісам Хуткi Грош™ шляхам фарміравання і перадачы праз ftp-сервер спецыяльных файлаў ўзору .202 і прыёму файлаў ўзору .210. Налада і суправаджэнне інтэграцыі заўсёды двухбаковы працэс: паміж вашай абслугоўваючай бухгалтарскай арганізацыяй і намі. Для пачатку інтэграцыі неабходна адправіць запыт на адрас электроннай пошты SUPPORT@HUTKIGROSH.BY, у тэме электроннага ліста пазначыць на абазначэнне юр. асобы або, у целе ўказаць выкарыстоўваную праграму ўліку і бухгалтэрыі і просьбу выслаць фарматы файлаў для абмену.