Падключэнне да АРІП: з агрэгатарам або без?
Як лепш падключыцца да АРІП (АІС “Разлік”) - з агрэгатарам або самастойна?
Такое пытанне стаіць ледзь не ў кожнага бізнесу, які вырашыў пачаць ўзаемадзеянне з сістэмай “Разлік”. Сістэма “Разлік” – аўтаматызаваная інфармацыйная сістэма адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (АІС АРІП), створаная Нацыянальным банкам Рэспублікі Беларусь. Працуе сістэма з 2008 года і цяпер у ёй зарэгістравана больш за 18 400 вытворцаў, даступныя да аплаты больш за 63 300 паслуг. АРІП плацяжы можна здзейсніць ва ўсіх касах банкаў, а таксама з выкарыстаннем такіх банкаўскіх рашэнняў, як інтэрнэт-банкінг і мабільны банкінг, у банкаматах, інфакіёсках, касах Белпошты і інш.
Вяртаючыся да пастаўленага пытання, як усё ж адкрыць АРІП: з агрэгатарам або без, – раскажам пра прадстаўляемых ў абодвух выпадках умовах з дапамогай сістэмы.
У выпадку самастойнага падключэння да АРІП юр. асобам неабходна прадаставіць у ААТ НКФО АРІП запоўнены пакет дакументаў. На гэтым этапе ў непадрыхтаваных арганізацый ужо могуць узнікнуць складанасці, так як запаўненне пакета дакументаў прадугледжвае разуменне спецыфікі далейшага прыёму плацяжоў. Акрамя таго, на этапе запаўнення дакументаў неабходна азнаёміцца і разумець парадак перадачы дадзеных пра налічэнні да аплаты за тавары ці паслугі і парадак атрымання дадзеных аб аплатах. Абмен дадзенымі адбываецца ў адпаведнасці з пратаколам абмену дадзенымі (прыклад 202 паведамлення) па абароненаму каналу сувязі, на які неабходна дадатковае заключэнне дамовы і штомесячная аплата паслуг па ёй. Пасля таго, як арганізацыя наладзіць пытанні дакументазвароту і разбярэцца ў фармаце абмену дадзенымі, неабходны тэставы плацёж, ён і пакажа канчатковую гатоўнасць да самастойнага прыёму плацяжоў. Пры самастойным падключэнні з сайтам, неабходна будзе таксама прывесці сайт у адпаведнасць патрабаванням беларускага заканадаўства і размясціць на ім інфармацыю аб прыёме плацяжоў праз АРІП.
Што тычыцца працы з агрэгатарам, то на этапе афармлення заяўкі на супрацоўніцтва вы перакладаеце ўсе адміністрацыйныя і тэхнічныя моманты па падключэнні на абранага памочніка. Сам агрэгатар рыхтуе поўны пакет дакументаў у адпаведнасці з вашымі пажаданнямі па размяшчэнні ў дрэве паслуг АРІП і рэжыму працы. Працуючы з агрэгатарам, вы будзеце карыстацца больш зразумелымі і простымі формамі абмену дадзенымі, чым фармат 202-ых паведамленняў. Вы зможаце абменьвацца інфармацыяй пра налічэнні з агрэгатаў, напрыклад, па электроннай пошце, праз FTP або праз асабісты кабінет, які мае прыязны інтэрфейс. У форме электронных лістоў, смс-паведамленняў або ў мессенджэрах, а таксама ў асабістым кабінеце вы будзеце атрымліваць інфармацыю аб аплатах ў рэжыме рэальнага часу. Агрэгатары канкуруюць паміж сабой і, вядома ж, працуюць над тым, каб па такiм самым грашовым умовам прапанаваць вам максімальны і зручны функцыянал, дадаць паслугі і быць заўсёды на сувязі па ўзнікаючых у вас пытаннях працы з сістэмай.
Для таго, каб прыняць узважанае рашэнне аб тым, як вам будзе зручней: з агрэгатарам або без, – можна запытаць тэставы доступ і параўнаць яго з файлавым абменам напрамую. Для мінімізацыі часавых і матэрыяльных выдаткаў рэкамендуем падключыць АРІП дыстанцыйна, усяго толькі адправіўшы запыт на падключэнне на нашым сайце.